torsdag 23 november 2006

Tack till mina studenter! 2006-10-20

Jag vill rikta mitt hjärtliga tack till de studenter som har i de svåra dagarna stött mig.
Jag vill att ni ska veta att den här incidenten inte avspeglar Umeå universitetet utan det handlar om enskilda personer som maktfullkomligt sätter sig över regelverk, håller varandra om ryggen och gör en kupp mot enskild anställd som redan är utsatt av just dem.
Jag skäms inte!!.. och gärna talar om för er att det handlar om gruppmobbning och utfrysning och att detta inte är ett nytt fenomen och jag är inte den första… Det gemensamma draget jag kan se för oss utsatta är att vi har varit högst utbildade här i avdelningen, haft mycket bra kontakt med studenterna och vår arbetsinsattser var genomgående uppskattat av er studenter.
Helt kort anser jag nu att jag inte behöver vara lojal med mina kollegor och min chef som under lång tid utsatt mig för många olika omänskliga behandlingar. Synnerligen när jag inser att de efter snart 14 år av ärligt och hederligt arbete sätter smuts i mitt bagage för att förhindra mig att kunna gå vidare med arbetslivet och söka jobb.
Nu har jag involverat media och via de har jag ställt följande frågor till min chef och personalchef vid Umeå universitetet:
Varför är jag avstängd från mina arbetsuppgifter mitt under en pågående kurs?
Varför är jag utestängd från kontakt med studenterna?
Varför innehållet i en pågående kurs blir halverad?
Varför Umeå universitetet avser att säga upp mig?
Jag och min advokat inte fått ordentliga svar på dessa frågor utan mer svävande.
Tack ännu en gång, Homa M

1 kommentar:

Homa Mirzaie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.