torsdag 23 november 2006

Mail korrespondens (2006-11-19)

Date: Sun, 19 Nov 2006 16:07:03 +0100

Till SULF,

Jag har fått ett mail från (min chef) där hon skriver att ni har varit i diskussion med dem och att diskussionen kommer att fortsätta. Hon skriver att SULF i dagarna har inkommit med en begäran om överläggning. Hon uppmanar mig dessutom att jag ska hålla tät kontakt med er. Jag vill nu veta vad saken gäller? Hur kan ni utan min kännedom och i min frånvaro diskutera om mig?

Räckte det inte att ni på SULF i åratal, och bakom min rygg har förhandlat min lön med arbetsgivaren och förhindrat dess normala utveckling? Räcker det inte att ni på SULF bakom min rygg och på begäran av min chef och i samtycke av personalchefen lägger ut semester för mig medan jag är på min arbetsplats och arbetar?! I de år som jag har varit utsatt och skrev till er och sökt hjälp var ni totalt passiva. Alla mina brev till er är obesvarade men nu helt plötsligt är ni intresserade och aktiva! Nu går ni ännu en gång bakom min rygg och håller arbetsgivaren om ryggen för att göra mig arbetslös.

Hur ser ni på min tillvaro?? JAG KOMMER FRÅN ETT U-LAND MEN ÄR SJÄLV INTE UTVECKLINGSSTÖRD!!

Jag har inte det minsta förtroende för SULF längre! Jag har under mina 14 år som statlig anställd jobbat omsorgsfullt, hårt och klanderfritt. Vad jag vet, har jag inte gjort något fel och bestrider alla dessa osakliga företeelser som försiggår runtomkring mig!
Jag vill inte ha ett ombud som hittills enbart har motverkat mig. Jag behöver ett opartiskt ombud som vill tala för mig! Inte ett ombud som bakom ryggen på mig och utan min vetskap förhandlar med min chef som till vilket pris vill bli av med mig!
Jag har blivit lurad för många gånger av alla i det förflutna för att våga lita på någon av er, på SULF eller universitetets ansvariga, igen.

Jag kommer att hålla hantering av detta ärende offentligt så detta brev kommer att läggas ut på nätet! /Homa
/Homa Mirzaie

Inga kommentarer: