torsdag 23 november 2006

Mail korrespondens (2006-11-20)

Date: Mon, 20 Nov 2006 09:38:58 +0100
To: Homa Mirzaie

Hej Homa!
Vi gör inget bakom din rygg. SULF måste begära tid för överläggning annars tappar vi den möjligheten. Om du då inte vill att vi skall utnyttja den möjligheten blir det ingen överläggning. Givetvis har ingen tänkt ha någon överläggning utan ditt samtycke.
Jag tycker det är tråkigt att du inte förstår att SULF vill ditt bästa och så har det varit hela tiden.

Semesterhanteringen har jag hittills inte brytt mig om att kommentera men svaret är att du är skyldig att ansöka om semester varje år. Gör du inte det är arbetsgivaren skyldig att lägga ut semester annars bryter arbets givaren mot lagen.

Jag önskar att du skulle vilja att vi kunde återuppta kontakten igen och få försöka hjälpa dig att förhandla så du förhoppningsvis kan få återgå till arbetet med undervisning så fort som möjligt.
Men du måste samarbeta med mig och SULF om det skall vara möjligt.

När det gäller din lön har vi förhandlat och också varit extra noga med att se till att du inte diskrimineras så nu tycker jag vi får konsentrera oss på att få bort varslet om uppsägning.
Om inget görs blir du uppsagd så är lagen. Du får inte heller tillbaka arbetet om uppsägningen skulle vara felaktig du får ev ett skadestånd om du vinner process som du sköter själv i domstol.

Jag tycker det är oförskämtatt skriva att vi tycker du är utvecklingsstörd. Jag har alltid haft största respekt för din intellktuella förmåga och också alltid gjort mitt bästa för att lösade problem som uppstått.
Än en gång vädjar jag till dig att låt oss nu samarbeta för att försöka lösa den uppkomna situationen.

Med vänlig hälsning/ SULF

Inga kommentarer: