torsdag 23 november 2006

mkail korrespondens (2006-11-19)

Date: Sun, 19 Nov 2006 16 : 38:30 +0100

Till min chef,

Jag har under mina 14 år som statlig anställd jobbat omsorgsfullt, hårt och klanderfritt. Du och personalchfen har inför studenterna och inför tv-kameran ljugit och ohejdad kränkt mig. Jag ser inte vad det är vi ska diskutera då jag ännu inte har fått klar för mig vad jag har begått för misstag. Jag förstår inte heller hur ni och facket kan diskutera mig bakom min rygg och utan min kännedom. Jag accepterar inte detta, d.v.s. att ni för en diskussion utan min kännedom och närvaro.

Vad jag önskar åter är att få besked från er på vilka grunder är jag avstängt från mina arbetsuppgifter. I denna situation är det naturligt att fråga efter fakta underlag som ligger grund för det uppsägning som ni avser. Först då allt är klart för mig kan jag föra en diskussion med er.

Vidare så önskar jag detta ärende vara offentlig, d.v.s. att alla som vill ta del av det material och dokumentation, som finns avseende mitt ärende, har rätt till det och att den diskussion vi ska föra skall ske i öppna salar och ej bakom låsta dörrar!!

Så detta brev kommer att läggas ut på nätet!

/Homa Mirzaie

Inga kommentarer: