torsdag 23 november 2006

Kommentar till första TV4 inslaget 2006-10-30

Vi i Sverige behöver inte längre diskutera kvinnoförtryck, psykisk tortyr, diktatorisk styre på arbetsplatser, våld mot kvinnor etc. etc… i avlägsna länder. Allt detta händer i vårt eget land och i närheten av oss!! Men vi väljer hellre vända på huvudet för att göra det bekvämt för oss och slippa ansvaret.

I Tv inslaget framkommer att min chef har sagt till studenterna att orsaken till min avstängning är sekretessbelagd.

JAG SKULLE VILJA FRÅGA HENNE SEKRETESSBELAGD FÖR VEM? Sekretessbelagd för henne själv, för institutionens prefekt eller för personalchefen vilka i många avseende har brustit i sina roller?

Sekretessbelagd för en mobbningsgrupp som följer en mångårig rutin och mobbar ut den medarbetare som känns obekväm och som står iväg för någon i gruppen. En medarbetare som helt enkelt inte följer konsensuslagen som är uppsatt av gruppen och därtill inte passar till mallen.

Sekretessbelagd för min handledare som efter att ha tillåtit mig vara föremål för många otillåtna behandlingar på min forskningsavdelning tar mina framarbetade resultat och sätter det i en annan doktorands avhandling tom med felaktig tolkning?

Sekretessbelagd för en våldsman som utsätter en kvinnlig lärare och en kvinnlig student vid samma institution för fysiskt och psykiskt våld och hot?
Är det sekretessbelagd att våldsmannen enlig min uppfattning belönas med en ihopkokad doktorsavhandling? Är det sekretessbelagd att våldsmannen, som med stolthet för institutionen för Klinisk mikrobiologi och avdelningen för Immunologi, den 13 oktober höll sin doktors seminarium medan den lärare som, med ledningens kännedom varit utsatt för många enligt regelverket osakliga behandlingar, informeras den 11 oktober att hon fom måndagen den 16 inte längre hade några arbetsuppgifter på sin arbetsplats, dvs jag.
Detta betraktar jag som en medveten välplanerad åtgärd, handlingsplan! Alltså, alla parterna vid båda avdelningarna (Immunologi och Biomedicinsk laboratorievetenskap) skulle den 16 oktober ha nått sitt intresse och mål och personalchefen skulle då ha varit stolt över det att han då hade rensat Umeå universitet från problem.

I detta inslag kränker min chef mig offentlig inför TV kamera då hon helt plötsligt ifrågasätter min kompetens och hävdar att jag inte är avstängd från mina arbetsuppgifter utan jag är under en personlig/kompetens utveckling. FÖR BEDÖMNING AV MIN KOMPETENS JAG VÄLJER ER, STUDENTER, SOM KÄNNER TILL MINA BÅDE VETENSKAPLIGA OCH PEDAGOGISKA ARBETSINSATSER!!!

Det verkar som om den nya chefen inte är insatt i sin personals bakgrund och kompetens. Hennes påstående avspeglar hennes profession som chef, hennes människosyn och inte minst hennes låga tankar om mig. ATT JAG, SOM JAG ÄR, INTE PASSAR!!

Dessutom skulle jag vilja få gratulera professor M för sitt samtycke med några andra i vissa delar av världen som också tycker att ISOLERING LEDER TILL UTVECKLING!!

Personal chefen påstår i inslaget att jag har blivit avstängd från mina arbetsuppgifter eftersom jag inte anpassar mig efter arbetsreglerna. Rättare sagt att jag inte anpassar mig efter gruppen och arbetsreglerna som gruppen sätter upp! Han påstår också att jag måste ändra mitt beteende, helt enkelt att BYTA PERSONLIGHET!! I SYNNERHET NÄR JAG NU BRYTER MÖNSTRET OCH GÖR PROBLEMET OFFENTLIGT!!

Så nu är jag avstängd och isolerad, enligt min chef Professor M av terapisyfte, och enligt personal chefen av bestraffnings syfte!!

Inga kommentarer: