tisdag 2 augusti 2011

Våldtäkt och mobbning enda övergreppen där offren får skulden!

Saudiarabiska flickan berättade om övergreppen. När de sex männen våldtagit henne kände hon inte sin kropp längre. Den sjunde mannens kroppstyngd fick henne att tappa andan. Flickan i Saudiarabien fick skulden och dömdes till 200 piskrapp. Först var det 90 piskrapp för ”otillåtet umgänge”. När hon överklagade skärptes straffet till 200 piskrapp och sex månaders fängelse.

Jag ser fortfarande våldtäktsmännens ansikten när jag sover. Min värsta mardröm är den brutala verkligheten i mitt liv. Vanliga människor förstår mig men inte rättväsendet, säger den våldtagna saudiska flickan.

Vem bär egentligen ansvaret för ett brott?

Vem ska förändra sitt beteende? Offret eller förövaren?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Homa,
Jag har läst om din rättsliga historia på internet.
Först måste jag beklaga situationen där är du utsatt i. Självklart är lidande och jag själv vet hur har du upplevt.
Jag själv är utsatt för PRECIS som du har beskrivit. Konstgt nog att jag har blivit osannt & orättvist STÄMPLAT PRECIS som dig: "arbetsmiljöproblem", "stor samarbetsproblem", " anklagad mina arbetskoleger som okompetenta", "mina arbetskoleger mår dåligt p g a mig" ............! Det verkar att det finns etn fyrkantig/ fabrikat stämpel inom den orättvisa/ omänskliga Arbetsrätten. Det pågår helt systematisk p g a brist på håda lagstiftningar, vilken ger lagligt utrymme till Arbetsgivaren att trakassera/ mobbar/ diskriminera o till slut missbruka makten helt lagligt för att UPPSÄGA en värdefull arbetstagare, helt lagligt. Det värsta är att Fakförbundet är passiv, därför att de räknas som arbetsgivarens tredje ben!
Min historia är skrämmnade om det publiceras.Egentligen är Tingsrätten en länk i hela kedjan.
Lycka till!

Anonym sa...

Våga ha civil Courage!
Skriv namn och namn på AG!